شنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۸۱

تو خبرنامه ي اين دفعه، چند تا حرف قشنگ بود..
اما من وقتِ تايپ کردن ندارم! با اين همه يه مطلب خوندم
که دلم نيومد شما نخونين؛ خودم صد بار خوندمش :)
-از خبرنامه ي داخلي انتشاراتِ کاروان-
* عطيه ي برتر از کوئليو را هم چاپ کرديم. پائولو کوئليو خود
درباره ي اين کتاب چنين مي گويد: "همه گمان مي کنيم که
همه چيز را درباره ي مهم ترين موجود جهان، عشق، مي دانيم.
زندگي خود را نوميدانه در جست و جوي کسي که ما را دوست
بدارد مي گذرانيم و خود را مهربان و راست کار مي دانيم، و گمان
مي کنيم که زندگي عادلانه نيست و پس از جست و جويي طولاني،
به چيزي نمي رسيم جز تنهايي.
من هم گمان مي کردم، درباره ي عشق، همه چيز گفته ام، تا
اين که متنِ سخنراني هنري دروموند، که اواخر قرنِ نوزدهم انجام
شده، به دستم رسيد. سخنراني او مرا به فکر دوباره واداشت، و
دريافتم بايد هر آن چه را که پيش تر درباره ي عشق مي دانسته ام،
کنار بگذارم. وقتي سخنراني او را بارها و بارها، با دقت خواندم، و
سعي کردم در زندگي ام توصيه هاي او را به کار ببندم، زندگي ام
عوض شد. فهميدم که با روش اشتباهي دنبالِ عشق بوده ام.
فهميدم که نمي توان واردِ بهشت شد، بلکه بايد بهشت را به درونِ
خويش آورد. هر چند شايد سخنراني دروموند بسيار مسيحي به نظر
برسد. اما من فکر مي کنم که عشق، مهم ترين موجود جهان، فراتر
از دين هاي گوناگون است. و بنابراين، اين کتاب به وجود آمد. در
سخنراني دروموند تغييراتي دادم تا هرکس، با هر ديني، بتواند به
هسته ي اصلي تفکرِ او نزديک تر شود.
اميدوارم هنري دروموند مرا ببخشد.."