جمعه، مرداد ۱۱، ۱۳۸۱

..پاسخ داد: "بخش ديگر، نخستين چيزي است که مردم، وقتي مي خواهند سنت ماه را بياموزند، با آن آشنا مي شوند. تنها با درکِ بخش ديگر مي تواني بفهمي که معرفت مي تواند در طول زمان انتقال يابد."
..ويکا گفت: "ما ابدي هستيم. چون جلوه اي از خداونديم. براي همين از ميان زندگي ها و مرگ هاي بسياري مي گذريم، از نقطه اي بيرون مي زنيم که هيچ کس نمي شناسد، و به سويي مي رويم که هيچ کس نمي داند. به اين حقيقت عادت کن که در جادوگري، بسياري از مسائل قابل توجيه نيستند"
..ادامه داد: "مسأله اين است که چنين رخ داده است. و هنگامي که مردان به حلول روح مي انديشند، همواره با پرسشي بس دشوار رو به رو مي گردند: با توجه با آن که در بدو پيدايش تعداد بسيار اندکي انسان بر روي زمين وجود داشته است، و امروزه تعداد انسان ها بسيار زياد است، اين همه روح جديد از کجا آمده؟"
.."پاسخ اين سوال ساده است. در برخي از حلول ها تقسيم مي شويم. روح ما نيز درست مانند بلورها و ستاره ها، درست مانند سلول ها و گياهان، تقسيم مي شود.
, روح ما به دو بخش تقسيم مي شود، اين دو روح تازه به دو روحِ ديگر تبديل مي شوند، و بدين ترتيب در طول چند نسل، بر بخش بزرگي از کره ي زمين پخش مي شويم."
.."ما بخشي از چيزي هستيم که کيمياگران آن را Anima Mundi يا روح جهان مي نامند. در حقيقت، اگر روح جهان فقط تقسيم بشود، هر چند گسترش مي يابد اما ضعيف تر هم مي شود. براي همين، همان گونه که تقسيم مي شويم، دوباره نيز با يکديگر ملاقات مي کنيم. و اين ملاقات دوباره، عشق نام دارد. چون هنگامي که يک روح تقسيم مي شود، همواره بخش نرينه و يک بخش مادينه تقسيم مي گردد.."