شنبه، تیر ۲۲، ۱۳۸۱

دو تا خبر جالب و تقريباً داغ! مالِ همين امروزه؛
..کاربراني که از نرم افزار Kazaa براي down load کردنِ فيلم، موسيقي و برنامه استفاده مي کنند، اين هفته به دومين ويروس عليه اين شبکه به نام KwBot آلوده شدند! اين خبر را عده اي از کاربران که در خالِ down load کردنِ فيلمِ Spiderman يا نرم افزار ويژوال Ctt7 بودند، دادند.
اين کرم رايانه اي، دومين کرمي است که در ما هاي اخير روي اين شبکه فعال شده است و به نظر کارشناسان، کرمي وحشي به شمار مي رود. دط ماه May نيز کرمِ "بنجامين" در تعدادي از رايانه هاي متصل به Kazaa باگ انداخت و آن ها را تخريب کرد.
کرم جديد به نام فايل هاي معروف حساس است و با آلودنِ رجيستري، تمام پوشه هاي به اشتراک گذاشته شده را آلوده کرده و سپس خود را روي explorer32.exe فعال مي کند و رايانه را براي حمله از سوي يک هکر مهيا مي سازد.
کمپاني Sophos توانست ضد اين ويروس را روي سايت خود قرار دهد: کمپاني سوپوز!

و دومين خبر، با عنوانِ "فستيوال هکرهاي جهان"؛
..در خيابان هفتم در قلب مانهاتان (در نيويورک)، بين کوچه ي 32 و 33، هتلي کرم شکلاتي به نام "پنسيلوانيا" مي درخشد. اين تلألؤ با تيپ هاي عجيب و غريب ، از استاد دانشگاه گرفته تا قيافه هاي مرموز، note book به دست و عينک آفتابي تک شيشه اي به چشم، آميخته شده است. اما هيچ کدام به تيپ ساحب ايتاليايي هتل نمي رسد؛ او 3 روز ميزبان 150 هکر و کارشناسامنيت سيستم از سراسر دنياست تا تازه ترين فناوري هاي هکري و ضدهکري را به بحث و تبادل بگذرانند.
اکنون که اين گزارش را مي خوانيد، چند ساعتي از پايان اولين روز اين فستيوال گذشته است؛ فستيوالي که ساعت 11 به وقت محلي با سخنراني ريچارد چشير در سالن همکف A و با موضوع "يک روز از زندگي يک اپراتور تلفن" شروع شد و ساعت 20 توسط براين مالوني با موضوع "آزادي؛ تنها پوشه اي که يافت نمي شود" به پايان رسيد. در اين روز 25 نفر درباره ي موضوعات گوناگون در عرصه ي علوم رايانه اي صحبت کردند.
جان يانگ و دبوار ناتيسوس بيشتر درباره ي آرشيتکت کردنِ اطلاعات حکومتي روي وب سايت ها حرف زدند و برينس، سام و مستراوهم نيز درباره ي هک شدنِ سخت افزاري رايانه ها، مانند اپل و c64 داد سخن دادند.
انواع چالش هاي سياسي و فرهنگي درباره ي توزيع اطلاعات، بحث ديگري بود که وايدهياناتان به ميان کشيد و سرانجام نتيجه گرفت که عدم تمرکز اطلاعات بايد محور استراتژي حکومتي قرار گيرد.
پيتر واينر استاد دانشگاه و مؤلف 11 کتاب رايانه اي درباره ي واژه اي جديد به نام "استگانوگرافي" صحبت کرد؛
استگانوگرافي در علوم رايانه به معني هنر و علم پنهان کردنِ اطلاعاتِ ديجيتالي است که به سر حدّ فلسفه کشيده مي شود؛ تا جايي که يک برنامه نويس زبده مي تواند طوري اطلاعات را جا سازي کند که اصل اوليه ي رايانه را به هم بزند و آن گاه بايد تصور کنيم که صفر هميشه صفر، و يک هميشه يک نيست!
در آن سوي سالن B نيز جاوامن درباره ي صورت کلي اينترنت و قدرت اينترنت صحبت کرد. اين هکر اصل فلادلفيا درباره ي روش هاي کنترل وب از راه دور توضيح داده و بعد پرفسورِ دانشگاه UNC، ايجاد مدارس هکري آن هم از نوع بااخلاق را پيشنهاد کرد و درباره ي طرح خود نظرات گوناگون و نقشه هاي جالبي ارائه کرد.
اما نلسون دفون از همان بدو ورود، با اخم و تَخم عليه مالکيت هاي ديجيتالي سخن گفت و همه چيز را نفي کرد. برعکس وي، مايک لوين و دوستانش از نقشه هاي F.B.I آنقدر تعريف کردند که مأمور بودنشان از سوي اين سازمان برملا شد. دراگورن نيز درباره ي شبکه ي بي سيم و استاندارد 802.11b سخنراني کرد و ريچارد اسميت نيز درباره ي ردّ پاهاي بر جا مانده از هکرها صحبت کرد.
امانوئل گلدشتاين يکي از بنيان گذارانِ 2600 و از برگزار کنندگان اصلي فستيوال امسال خطاب به حضار گفت: همگي ما پس از ختم فستيوال، به دادگاه کشيده خواهيم شد و وب سايت هايمان نيز بسته خواهد شد و F.B.I جشن و سرور عجيبي برپل خواهد کرد. (سخنان وي با خنده ي حضار همراه شد.) در انتها نيز برايان مالوني گفت: تحديدِ شبکه ي اينترنت از سوي حکومت ها چندان شايسته نيست. چرا که راه هاي دور زدنِ اين محدوديت ها، هميشه وجود دارد و اين مُسکن نهايي نيست..