جمعه، آبان ۱۶، ۱۳۸۲

مي خوام هاست بخرم :)

من لينک اين msg رُ براي 4 نفر فرستادم.. و خُب مسلماً فقط از يه جا مي خوام هاست بگيرم. فکر نکنم بازاريابي بين 3 تا رقيب خيلي سخت باشه، در هر حال لطف کنين نوشته ي منو بخونين و توضيح تون رُ واسه م ايميل کنين.
فکر نکنم لازم باشه متذکر بشم که انتخاب من به بازاريابي شما و خدمات تون بستگي داره پس هر چيزي که فکر مي کنين لازمه رُ لطفاً بگين. نگفتنِ جزييات به معني نداشتنِ اون سرويس تلقي ميشه..

يه چند تا چيز که ترجيح ميدم اين جوري باشه:
1- وظيفه ي backup به عهده ي server هست و در ازاي گم شدن تمام يا قسمتي از فايل ها و data ها سرور بايد مسئول باشه .
2- لغو يک طرفه ي قرارداد از طرف شما فقط با دلايل ذکر شده در قرارداد خواهد بود. مسئوليتِ نوشته هاي سايت به عهده ي خريدار هست پس در هر موردي بخواد مي نويسه (اون مفادي که ميگه در صورتي که خلاف قوانين جمهوري اسلامي ايران يا آموزش هک يا مطالب سياسي و غيراخلاقي و سکس و غيره باشه، قرارداد يک طرفه لغو ميشه نبايد باشه!)
3- سرويس Email Forwarding به اين صورت که بشه ايميل هاي سرور رُ به جاهاي ديگه (ياهو، هات ميل) تغيير مسير داد.
4- ترجيحاً سرويس Auto Responder
5- سرور unix و لينوکس (توضيح ش با خودتون)
6- مقدار فضايي که مي خوام فعلاً 10 mb هست و البته domain هم ندارم.. جالبه که از شما 4 نفر، قيمت دومين رُ يکي 7500 و يکي 8000 و يکي 10000 و حاجاقا هم که قيمت نگفت.. چه قدر اختلاف، نه؟
7- مسلمه که قيمت مهمه.. پس دقيق! plz بگين که هزينه ي نصب نرم افزار و اين چيزا نداره!!
8- مطمئن نيستم اما احتمالاً MT مي خوام. اگه سرور داره که هيچ، اگه نه plz بگين قابليت نصب داره (يا نه؟) و چه قدر هزينه ش ميشه (zoheir از اين توضيح معافه ديگه!)
9- خريدار (کاربر.. من!) امکان قطع سرويس رُ در هر زماني دارم. حالا با ايميل يا تلفن يا هر چيز ديگه!
10- مهم تر از همه پشتيباني هست! مثلاً حاجاقا نوشته اگه بيخود و بي دليل سايت در دسترس نبود، 7 برابر مدت زمان ش رُ به اجاره اضافه مي کنيم.. و در کل فکر مي کنم هميشه بايد يه نفر باشه که بشه باهاش در مواردي مشورت کرد (حالا ساپورت يا هرچيز ديگه که اسم ش باشه)
11- و مهم ترين قسمت ! plz بگين کيا از هاست شما استفاده مي کننن.. دوست دارم قبل ش از مشتري هاتون چندتا سوال کنم، او کي؟
12- البته اينا فقط option بود، من هم نمي خوام همه ي اينا با هم باشه! حالا يه جور با هم کنار ميايم..
و در آخر هم "هر گونه تغيير در تعهد نامه بايد اطلاع داده بشه و از اين چيزا و plz اينو اضافه مي کنم که قبل از اتمام اعتبار بايد 798 بار بهم اطلاع بدين چون خيلي حافظه م بد شده"

يه توضيح هم لازم دارم.. در مورد فايل هاي سيستم و logها.. تقريباً در يک سال چه قدر فضا اشغال ميکنه، اصلاً اين logها چي هست؟ چرا نميشه deleteشون کرد و غيره..