شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۸۲

گشتم نبود، نگرد نيست!
امروز داشتم دنبالِ يه آهنگِ مي گشتم که آخر هم پيدا ش نکردم! (شانسي اينو ديدم؛ جالبه! kiss) ..يه آهنگي هست که مالِ اون خواننده ترکه (فکر کنم ابراهيم) هست، بعد چند سالِ پيش هم يکي از خواننده هاي ايراني (فکر کنم شيلا، شکيلا؟) اون رُ به فارسي خوند.. تنها تو هستي يارم، بيااااا.. يکي نه دو تا، بوس بوس! حالا يه کشف جالب کردم، اين آهنگ رُ يه خارجي هم خونده، اسم ش holy يه چيزي بود و اسم آهنگ هم kiss kiss.. من که از lyricش هيچي نفهميدم، شايد انگليسي فرانسه بود. حالا اگه کسي متنِ آهنگ ش رُ پيدا کرد خبر بده ؛)

ديدي چي شد؟ ظهر کلاس متون يادم رفت برم! اين چند روز همه ش تو خونه بودم.. (2 روز ديگه هم همين جوريه احتمالاً) ..امروز بعد از 6 روز صورت م رُ اصلاح کردم. شده بودم مثلِ آدماي عصر حجر !! البته خُب، اصولاً همه مي دونن: کسي که ريش ميزاره يا موهاش رُ بلند مي کنه و اين چيزا، فقط به خاطر اون مشکلِ خود کوچک بيني ش ـه ! که با اين چيزا رفع ميشه معمولاً.. بگذريم!
اين چند روز همه ش پاي کامپيوتر بودم! اگه بشه امشب مي خوام يه کم درس بخونم.. بالاخره اولين ميدترم هست و از اينا! فعلاً که تو اين درسه 4 دهم کم دارم! (از کوييز اولي) البته خُب مسلمه که 19.6 نميشم، اما دوست هم ندارم خيلي خراب بشه نمره ها..

هفته گذشته ماكروسافت پس از چند ماه بالاخره كد Active Screen رو بصورت Public Domain قرار داد. اين كد كه براي ماكروسافت بسيار جنجالي و دردسر ساز بود با توافق تيم برنامه نويسي ويندوز در اختيار عموم قرار گرفت.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، Active Screen قابليتي است كه بصورت بالقوه در Kernel سيستم ويندوزهاي 98 به بالاتر قرار داده شده ولي تاكنون هيچگاه بصورت عمومي مورد استفاده قرار نگرفته بود.

اين تكنولوژي بر اين اصل استوار است كه در مانيتورهاي CRT (مانيتورهاي غير LCD، يعني همين مانيتورهاي معمولي روميزي خودمان) نور محيط بر روي سلولهاي فسفرسانس مانيتور كه در حالت عادي به كمك اشعه كاتدي روشن ميشوند تاثير گذاشته و باعث بوجود آمدن جريان معكوسي در پين هاي RGB مانيتور ميشود كه با فراخواني بافر RGB در كارت گرافيكي و قدري تقويت نوري ميتوان تصوير مقابل مانيتور را دريافت نمود.

مايكروسافت مدعي است كه اين كد كه درون هسته ويندوز قرار گرفته است هيچگاه جهت مقاصد جاسوسي استفاده نشده است و تنها دارنده كامپيوتر ميتوان از اين كد استفاده نمايد.
هيچگونه تغييري در سيستم و استفاده از هيچ نرم افزار اضافي براي استفاده از اين قابليت مورد نياز نيست. (IT Iran)