سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۸۱

:: تمرين کُره ي نيلگون (آگاپه)
راحت بنشين و آرام بگير. بکوش به هيچ چيز نينديشي.
1- احساس کن که زنده بودن چه نيک است. بگذار قلبت احساس آزادي و عطوفت کند؛ بگذار به فراتر و بالاتر از جزيياتِ مشکلاتِ آزاردهنده ات تعالي يابي. به آواي بلند، سرودي از دوران کودکي ات سر بده. تصور کن که قلبت رشد مي کند، و اتاقت را -و بعد خانه ات را- با نور آبي شديد و درخشاني مي آکند.
2- پس از رسيدن به اين مرحله، حضور صميمي انواري را که در کودکي به آن ها ايمان داشتي، احساس کن. به حضورشان توجه کن، از هر سو مي آيند، لبخند مي زنند و به تو ايمان و اعتماد به زندگي مي بخشند.
3- تصور کن که انوار به تو نزديک مي شوند، دست هاشان را بر سَرت مي گذارند و برايت عشق، آرامش و يگانگي با جهان آرزو مي کنند. يگانگي ِ انوار.
4- وقتي اين احساس نيرومند شد، احساس کن که نورِ نيلگون، جرياني ست که چون رودي درخشان و جاري، به درونت روان مي شود و ترکت مي کند. اين نورِ آبي در خانه ات جريان خواهد يافت، سپس در همسايگي ات،
شَهرت و سرزمينت؛ و سرانجام جهان را در کره اي عظيم و نيلگون در بر خواهد گرفت. اين تجليِ عشق اعظم است. عشقي فراتر از جدل هاي روز به روزمــان؛ که قدرت و سرزندگي مي بخشد، انرژي و آرامش مي آورد.
5- تا زماني که ممکن است، بگذار اين نور در سراسر جهان بگسترد. قلبت گشوده است و عشق مي گستراند.
6- اندک اندک از خلسه بيرون بيا و به واقعيت بازگرد. انوار کنارت خواهند ماند. نورِ نيلگون همچنان گرداگرد جهان خواهد گسترد.