جمعه، مهر ۲۵، ۱۳۸۲

و ناگاه چه زود دير مي شود..
امروز صبح با دوستم رفتم پياده روي، هوا کلي سرد بود در نتيجه يخ زدم! و شديداً دوباره گلودرد و سرفه و غيره!! البته آقاي رحيميان (رئيس بخش مون) رُ هم ديدم!!!!!!!!! راستي هيچ توجه کردين چه قدر همه ديگه کمتر آنلاين ميشن؟ friend list من که اکثراً فقط يکي دو نفر on هستم.. نه به پارسال که مثلاً درس و کنکور.. بگذريم!

واي! واسه فردا کلي کار دارم.. اصلاً حوصله ي vocab در آوردن ندارم! هفته ي ديگه هم اولين کوئيز ! اصلاً نمي دونم چه جوري قراره باشه فقط اميدوارم نمره ي خوبي بگيرم.. کار سربازي هم موکول شد به 2 شنبه! باز هم بايد از کلاس هاي داشنگاه بزنم.. اون جوري که من حساب کردم تا 12 جلسه غيبت مجاز بايد باشه! حالا فردا مي رم مي پرسم؛ اصولاً 3 شونزدهم واحد رُ ميشه غيبت کرد و واسه يه درس 4 واحدي با احتساب 16 هفته ي آموزشي و هر هفته 4 ساعت در 4 روز؛ پس 12 جلسه غيبتِ مجاز بايد باشه، مگه نه؟
تا به حال در موردِ پرينترهاي 3 بُعدي چيزي شنيده بودين؟ پرينترهايي که در اصل خروجي آن ماده هست و به سطحِ کاغذ محدود نميشه.. اين نوشته در همين مورده!!

يک شب خانه اي را که به آن عشق مي ورزيدم
به آتش کشيدم
آتش
حلقه زد بر فرازش
و سنگ ها را ديدم
از ورايش
و پس آن گه،
هيچ..

ذراتي را ديدم در فضا
ترسان از شب
به ديدار روي درخشان جهان باز آمدند،
و محو شدند
در پرتوي آتش
و پس آن گه،
هيچ..

اينک آسمان ها را در مي نوردم
تيرگي ست در برابرم
و من
سوار بر زورقي که از بال هاي خود ساخته ام
بال هايي
که ياراي پروازشان نيست..
و پس آن گه،
هيچ..!

لئونارد کوهن شاعر انگليسي زبان کانادايي که در بيست و يکم مارس 1993 دو جايزه ي ويژه ي juno به عنوان بهترين خواننده ي مرد سال و سازنده ي بهترين ويديوي نمايشي از ترانه هايش نصيب خود کرد، بالاخره امسال پس از 10 سال آلبومي ديگر شاملِ ده ترانه و به نام "ده ترانه ي تازه" وارد بازار کرد (البته اين آلبوم بيشتر به اسم اولين آهنگ ش يعني «در زندگي پنهاني ام» شناخته شد)
کوهن در بيست و يکم سپتامبر 1934 در مونترال کبک متولد و در محله ي مرفه نشين وست مانت بزرگ شد. او فرزندِ يک خانواده ي يهودي مرفه بود با اين تصور غالب که به اين دليل بايد ديگران را رهبر شود. خودش مي گويد شايد اگر حق انتخاب داشت مي توانست يک انقلابي شود. اما راديکاليسم با ذائقه ي او جور در نيامد..
پارپوب مسلط آثار کوهن -اگر بتوان آن ها را در چارچ.بي خبس کرد- تنها زيبايي ست و هنر ، و آرمان خواهي انسان آزاد و عشق، در مرکز حيات. او دست مايه ي تصاوير شعري خود را از طبيعت و انسان مي گيرد. دست مايه هايي چون؛ آب، آيينه، خورشيد، قايقران، قهرمان و غيره.. (در انتظار معجزه / جشن کتاب)

شما هم نوشته ها رُ نامشخص مي بيني؟ يعني يه حاشيه از سمتِ راستِ همه ي نوشته ها گم شده؟! اگه اين جوريه فکر کنم از آخرين (يا يکي مونده به آخرين) لينکِ آرشيو که استفاده کنين درست بشه.. مشکل از من نيست! يا بلاگر قاتي کرده يا browser من..
راستي يادم رفت در موردِ اين لينک دوني کنار صفحه توضيح بدم! من اينو از نت کده گرفتم. البته فعلاً به طور آزمايشي.. خوبي ش اينه که بيشتر سرگرم ميشين و اصولاً مطالب ش مفيده!
البته يه بدي داره (مثلِ هميشه که بايد يه بدي داشته باشه) اون هم اين که فقط مطالب آموزشي هست. مثلاً اگه مالِ امير عظمتي رُ گذاشته بودم کلي عکس و آهنگ و خلاصه همه چيز (funny) هم بود! اما لينک دوني فعلي نه! (راستي 87 بيليون پول نقد چه حجمي رُ اشغال ميکنه؟!!!)
و موردِ بعدي هم دير up date شدنِ اين لينک دوني هست، چون اکثراً مطالب سطح بالا هست پس شايد هر روز 7 تا لينکِ جديد نداشته باشن. توجه کنين که لينک ها رُ من پابليش نمي کنم پس الزاماً به معني تأييد نيست..
سومين موردي که به ضرر من شد سنگين شدنِ صفحه و زياد شدنِ زمانِ load هست، واسه همين هم گفتم به طور آزمايشي گذاشتم ش چون اگه ببينم خيلي مفيد نيست برش کي دارم..

البته خُب همين جنبه ي علمي بودن ش مي تونه حسن هم محسوب بشه! بالاخره کسي که لينک دوني سياسي بخواد ميره مالِ حودر رُ مي خونه و غيره! اين هم بيشتر جنبه ي آموزشي و علمي داره!!
و جالبي ديگه هم توضيحي هست که واسه هر لينک داره.. کافيه نشانه گر موشواره (cursor موس) رُ چند ثانيه رو هر لين نگه دارين تا توضيح اون لينک به همراهِ تعداد دفعاتِ ويزيت شدنِ اون لينک رُ ببينين! اين دومي ش خيلي معرکه ست ديگه.. و راستش رُ بخواين همين موردش کلي وسوسه م کرد و باعث شد ازش خوشم بياد..
البته مي تونين اين لينک دوني رُ تو ياهو مسنجر هم داشته باشيد (راهنما) و تا يادم نرفته اين که plz ببينين نسبت به مقداري که صفحه و رُ سنگين کرده مفيد هست يا نه، اگه نه خُب برش مي دارم..
پ.ن. همون طور که مي دونين ميشه با فرمانِ php يا يه جاوا اسکريپت محتواي صفحه رُ بذارم اينجا؛
< script src="http://linkdooni.malakoot.com/" type="text/javascript" language="javascript" >< /script >
يا include("http://www.amoohamid.com/links.php") ; البته با تگ آغازي و پاياني!
اما نمي دونم پرا کار نکرد و مجبور شدم از iframe استفاده کنم، اگه کسي مي تونه کمک کنه لطفاً !!