یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۲

تا به حال شده فکر کنين چرا ما Amazon نداريم؟ خُب اين جوريا که من شنيدم سايت اينترنتي نشر ناقوس اين کار را براي همه راحت و آسان کرده است,شما براي عضويت در اين سايت آدرس دقيق و شماره ي تماستون رو در فرم ثبت نام مي نويسيد و وقتي که کتابي را در سبد خريد خود قرار داديد و اون رو سفارش داديد از انتشارات ناقوس با شما تماس مي گيرن و در مورد صحت سفارش از شما سوال مي کنند بعد شما پول کتاب انتخابي تون رو به شماره حساب نشريه (هنگام تماس با شما شماره حساب رو به شما اعلام ميکنند) واريز مي کنيد و اين رو به نشريه ناقوس اطلاع مي ديد و شماره ي حواله بانکي رو هم به اونها مي ديد.
ديگه اين که اين کار در سراسر ايران براي همه ممکن هست. پول پستِ معمولي رو خود نشريه پرداخت مي کنه و کتابهايي که شما اينطوري از سايت خريد مي کنيد رُ با 10 درصد تخفيف به شما مي فروشه.(ديگه چي مي خواين؟)
×××
يه مطلب از زنانه (بدون شرح) و يه وبلاگِ به اسم مي رقصم که اگه خواستين بخونين..
و در پايان هم يه فلش که حتماً ببينين ش!! (هر چند به جاي ايتاليا بايد مي نوشت ايران) ايتاليايي ها چه طور با اروپايي ها فرق دارن

اي رهروان! اين است حقيقتِ عالي رنج؛ زاييده شدن به راستي رنج است، پيري رنج است، بيماري رنج است، مرگ رنج است، دور بودن از چيزهاي خوشايند رنج است، به آرزو نرسيدن رنج است.. سخن کوتاه: پنج بخشِ دلبستگي رنج است.
اي رهروان! اين است حقيقتِ عالي خواستگاهِ رنج؛ خواستگاهِ رنج، آروزي نفس است که به دوباره زاييده شدن مي پيوندد و به کامراني و شهوت بسته است. کامي که اين جا و آن جا به جست و جو ست..
اي رهروان! اين است حقيقتِ عالي رهايي از رنج؛ رهايي از رنج همان رهايي از آرزوي نفس است: ترکِ آن است و روي گرداندن از آن و بريدن از آن، تا آن جا که هيچ نشاني از آن نماند.

در روز هفتم از سحرگاهِ جشن بدر نيمه ي تابستان بانو مهايا از خواب برخاست. ئر گلاب شست و شو کرد و پيشکش ها داد.. آن گاه به خواب رفت. در خواب ديد که چهار شاه بزرگ، بسترش را به کوهّ هيماليا بردند و بر فلاتِ منوسيلا قرار دادند. آن گاه همسرانِ چهار شاه آمدند و او را به درياچه ي انوتته راهنمايي کردند تا شست و شو کند و از همه ي آلايش هاي انساني پاک شود. خواب گزاران به تأويلِ اين خواب گفتند: «تو صاحب پسري خواهي شد که اگر در خانه بماند شاه خواهد شد؛ شاهِ جهان! و اگر خانه را ترک و جهان را رها کند، در جهان، بودا (درنده پرده ي جهل) خواهد شد.» و اين چُنين بودا به دنيا آمد. او همچون لائوتسه و مسيح آرزو داشت که نيکي به جاي بدي و مهر به جاي کين بازگردد و در برابرِ نفهمي و دشنام خاموش مي ماند. «اگر مردي از سرِ ابلهي با من بد کند من او را در پناهِ مهرِ بي کين م جاي خواهم داد.»
بودا سالِ 483 ق.م. در 80 سالگي در گذشت، در حالي که آخرين سخنش اين بود: "سخت به حقيقت بياويزيد. جز در خرد پناهِ ديگري نجوييد. اينان هستند.. که به بدترين بلندي خواهند رسيد! اما آنان بايد مشتاقِ آموختن باشند." (جام جم / شاه کليد)

امروز ويندوز نصب کردم.. هر دفعه يه کم بيشتر عقب نشيني مي کنم! اين دفعه 3 تا درايو رُ گذاشتم واسه PC ؛ فکر کنم باقي ش واسه م کافي باشه.. اين جوري احتمالاً کمتر crash مي کنه..
اصلاً يه معني مي ده؟ دختره ي چشم سياهِ جغله بخواد رو دستِ من بلند شه؟ نمي دونم چه کاري کرده که همه ش مامان اسمِ اونو مياره.. تکون مي خورم مي گه ماندانا فلان، ماندانا بيسار.. بازم خوبه 6 سال از من کوچيکتره..! ولي در کل حاليش مي کنم! حالا مي بينين.. عمراً اگه اون بيشتر از 6 رُ بکشه، مطمئن م جا مي زنه.. حالا مي بينيم !!

قهرماني هستي
اگر درونِ قلب ت را بنگري.
چرا بايد از آن چه که هستي بترسي؟
پاسخ را خواهي يافت
اگر به روحت نزديک شوي
حزنِ آشنايت پر مي کشد..
آن گاه قهرمان سر مي رسد
که توانِ ادامه دادن دارد
و تو ترس هايت را کنار خواهي گذاشت
و مي داني که بقا خواهي داشت
پس هرگاه احساس نااميدي کردي
درونت را بنگر و قوي باش
و سرانجام حقيقت را خواهي ديد
که قهرماني در تو نهفته است..
راهي ست طولاني
آن گاه که به تنهايي با دنيا رو به رو مي شوي
کسي نيست که دستِ ياري
به سويت دراز کند
عشق را مي تواني بيابي
اگر در درونت کاوش کني
و احساس تهي بودنت
رخت خواهد بست..
خدا مي داند
که رسيدن به روياها دشوار است
اما نگذار کسي
روياهايت را از تو بگيرد
استوار باش
فردايي هست.
به موقع
راهت را خواهي يافت.
(ماريا کري Mariah Carey * )